Strokovno potovanje Španiji

Na fakulteti se nam je ponudila priložnost za strokovno sadjarsko ekskurzijo v Španijo in ker sva obe navdušenki nad hortikulturo nisva kaj dosti premišljevali o prijavi.

Hola españa!

Zakaj:)?

Zanimala naju je njihova tehnologija pridelave sadja ter kako se spopadajo z visokimi temperaturami in majhnimi količinami padavin. Zaradi globalnega segrevanja bodo omenjene razmere kaj kmalu tudi pri nas poletna praksa in z njimi se bomo morali znati spoprijeti. Učimo se od drugih;)

Za piko na i, naju je premamila misel o palmah, mediteranski klimi in zgodnjem začetku poletja!

Potopis, kaj se je dogajalo, kako je bilo, kaj se dela tam..

1. DAN - primer día (Barcelona + Lleida)

Po kar nekaj prevoženih in preletenih kilometrih smo pristali v Barceloni ter se po opravljenih formalnostih vkrcali na španski avtobus in izkoristili panoramski krožni ogled katalonske prestolnice. Videli smo avenijo Diagonal, Sagrada Familia, Plaza Espana, hrib Montjuïch, katalonski trg, gotsko četrt...

Ceiba insignis (Svileni kapok) in viseči vrtovi

Seveda sprehod po znameniti ulici La Rambla ni ušel. Za razliko od prejšnjih obiskov je bila Rambla tokrat prazna. Na tržnici sva pokupili zanimive tropske sadeže in nabavili kulinarične spominke v obliki klobasic in različnih vložnin. Pata negra pršut je bil obvezna malica. Še isti dan smo obiskali mesto Lleida, ki poleg Valencie velja za sadjarsko prestolnico Španije. Po sprehodu skozi mesto smo se vzpeli na bližnji grič s katedralo in gradom v gotskem stilu. Od tam se nam je odprl pogled na staro mestno jedro, kjer smo si zvečer po nastanitvi v hotelu, privoščili zasluženo sangrijo.

Barcelona v cvetju in prazna Rambla

2. DAN - segundo día (Lleida in tropska pokušina)

Jutro smo pričeli povsem sadjarsko, saj sva poizkusili sadeže, ki sva jih prejšnji dan kupili na tržnici. Nekateri od omenjenih vam bodo znani in jih je možno kupiti tudi pri nas.

Fruit tasting intermezzo morda bi lahko bili fruitarianki ;)

Od leve proti desni: Sapote, nešplja in tamarilo, spodaj liči

Prvi na vrsti je bil liči s svojo čvrsto teksturo in osvežilnim sladkim okusom, sledil mu je manj znani sapote, ki ima zelo kremasto in mazljivo teksturo in značilno sladko-masten okus, če pa niste pozorni vam zna pustiti rumene madeže na obleki. Omenjeni sapote nama je bil obema najljubši. Poizkusili sva še drevesni paradižnik ali tako imenovan tamarillo, ki je po okusu dokaj podoben našemu paradižniku, le malenkost bolj kisel, po obliki pa bolj podolgovat. In seveda ni šlo brez španskih nešpelj, ki imajo na začetku malenkost trpek okus, ki nam osuši jezik (morda tudi najina še ni bila povsem zrela), na splošno pa so zelo sočne z veliko soka in malenkost kislim okusom.

Po zajtrku se nam je predstavilo špansko podjetje Altinco agro, ki se trudi vzpostaviti pridelavo sadja in zelenjave brez ostankov škropiv na pridelkih. Svojo tehnologijo pridelave so nam pokazali tudi v praksi na tamkajšnjih nasadih hrušk, jabolk in breskev. Odnesli smo kar nekaj koristnega znanja, izmenjanjih nasvetov, predvsem pa smo imeli priložnost primerjave naših nasadov z njihovimi in tako opaziti kakšno možnost izboljšave. Četrtek je bil povsem sadjarsko obarvan z ogledi različnih sadovnjakov v Lleidi in okolici.

Nasadi fige in Nika v nasadu breskev

3.DAN - tercer día (Lleida + Valencia)

Naslednji dan smo se podali še v rastlinjake s pridelavo raznih začimb in zelišč, kot so meta, melisa, drobnjak, bazilika, timijan in druge. Zaključili smo z ogledom ene od zelenjavnih kmetij z zanimivo marketinško strategijo. Pri njih imajo stranke možnost samostojnega nabiranja zelenjave na gredicah, zelenjavo se kasneje obračuna v trgovinici. Držijo se načela: naberi kolikor potrebuješ za sproti, da ostane dovolj za vse. Hkrati vso zelenjavo in izdelke tržijo pod oznako KM.0, kar pomeni lokalno pridelana zelenjava, ki ni prepotovala dolgih poti (Kilometer0). Tako se trudijo povečevati ozaveščenost o pomembnosti samooskrbe in zmanjšati nepotreben ogljični odtis. V ponudbi imajo osvežilno kombučo, slastne marmelade, breskov kompot in druge dobrote.. Organizirali so degustacijo lokalnih pridelkov, kjer smo okusili baby hruškice Coscia (Ercolini):) V popoldanskih urah smo se odpravili proti jugu Španije, kjer smo prestopili v pokrajino Valencia.

Sadež desno: hruška Coscia in gojenje mete za cocktaile

4.DAN - cuarto día (Valencia)

Izvedeli smo, da se nam je na žalost izneverila možnost ogleda citrusovih nasadov, ki smo jo nadomestili z obiskom botaničnega vrta, kar nama je bilo kot usojeno. Zjutraj smo se odpravili v botanični vrt valencianske univerze, Jardín Botànico, kjer imajo primerke najrazličnejših mediteranskih in tudi nekaterih tropskih rastlin. Oči sva si spočili na več kot 4500 različnih rastlinskih vrstah iz vsega sveta, urejenih v kar 27 monografskih zbirk, ki prikazujejo njihovo pestrost, prilagojenost na okolje in uporabnost za ljudi. V sredini vrta je lociran večji rastlinjak z različni vrstami palm in ovijalk, pred njim pa so štirje manjši. Mali rastlinjaki ločene predstavnike orhidej, bromelijevk, praproti in mesojedk. Najbolj so naju navdušile bromelije, ki jim do sedaj nisva posvetile neke posebne pozornosti, tokrat pa so naju prevzele z svojo pestrostjo vzorcev in barv. Navdušile so naju tudi kakteje, ki so bilevpredstavljene v majhni hišici in večjem nasadu zunaj.

Obisk vrta v Valenciji je obvezen za ljubitelje botanike :)

V popoldanskem času je sledil ogled mesta Valencija in glavnih znamenitosti. Najprej smo se sprehodili skozi staro mestno jedro z gotsko katedralo, zgradbo borze, največjo tržnico in živahne ulice v četrti Barrio del Carmen. Seveda smo se v omenjenih idiličnih španskih uličicah tudi izgubili, ter tako imeli priložnost opazovati visoke zgradbe, kjer ima prav vsako okno svoj balkonček. Zanimivo je, da ima kar nekaj špancev na teh balkonih pestro džunglo, tako da se nanj niti ne da stopiti.

Zvečer je sledi obisk modernejšega dela mesta s futurističnimi zgradbami, ki jih je soustvarjal znani arhitekt Calatrava. Tu se mediteranske rastline in palme zanimivo prepletajo z moderno arhitekturo in tako dajejo prav poseben vtis.

Zadnji večer smo se naužili nočnega vrveža valencijanskih ulic in se ohladili z Agua de Valencia, za katero lahko potrdiva da je 'a must', ko ste v Valeciji. Naslednje jutro smo se že zgodaj vračali proti Kataloniji, kjer smo v popoldanskih urah ujeli let nazaj v Italijo.

Kratko a sladko bi lahko rekli :)

Tudi vam želiva čudovito poletje, ki ga izkoristite za počitek, nove dogodivščine in kakšno športno aktivnost sem in tja.

Se beremo, ko nam poletni ten začne bledeti ;)